۱۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۳۲

مردم ماه ایران/۶۳

مساجد محور محرومیت‌زدایی در مناطق کم‌برخوردار

مساجد محور محرومیت‌زدایی در مناطق کم‌برخوردار

صندوق‌های قرض‌الحسنه به دلیل مردمی بودن و سهولت در پرداخت، می‌توانند مشکل‌گشای مردم در شرایط سخت اقتصادی امروز باشند و مساجد نقش بسیار مهمی در این امر دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، صندوق‌های قرض‌الحسنه به دلیل مردمی بودن و سهولت در پرداخت، در صورت شناسایی افراد نیازمند واقعی می‌تواند مشکل‌گشای مردم در شرایط سخت اقتصادی امروز باشند که در این امر، مساجد نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند.

سیدمحسن انصاری‌نیا، اهل شهرستان بیضا استان فارس است. او در قالب گروه‌جهادی در کارهای خیریه و از طریق صندوق‌های قرض‌الحسنه، با یاری مردم و در راستای حل مشکلات هم‌نوعان انجام شد.

آن‌ها صندوق‌های قرض‌الحسنه در مساجد شهر و با محوریت مساجد راه‌اندازی کرده و مقداری از مشکلات مردم را از طریق این صندوق‌ها برطرف کردند.

وام‌های قرض‌الحسنه اصلی‌ترین منابع کمک به نیازمندان است

علاوه بر آن، کمک به ساخت مسکن محرومان و ایجاد اشتغال خرد یا همان اشتغال خانگی، از دیگر کارهای جهادی بود که در شهرستان انجام یافته و علیرغم حمایت‌های دولتی و یا وام‌هایی که از طریق بسیج و کمیته امداد اخذ شد و در راستای اهداف محرومیت‌زدایی هزینه شد؛ با این وجود وام‌های قرض‌الحسنه صندوق با کمک و استعانت خیّرین شهرستان، اصلی‌ترین بستر کمک و یاری به نیازمندان بود.

عمده درآمد مردم شهرستان بیضا، از طریق کشاورزی صورت می‌گیرد و بروز کم‌آبی و خشکسالی طی سالیان گذشته، مردم منطقه را با مشکلات اقتصادی مواجه کرده است.

کد خبر 6243367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha